Structural Investigations on Proteins Involved in Cancer Development
Erforschung der Struktureigenschaften von an der Krebsentstehung beteiligten Proteinen
Kamionka, Mariusz
Fakultät für Chemie
Holak, Tad A. (Dr.)
Moroder, Luis (Prof. Dr.); Buchner, Johannes (Prof. Dr.)
Format:
CHE Chemie
protein structure; cancer; drug design; E2F; MDM2; IGF
Proteinstruktur; Krebs; drug design; E2F; MDM2; IGF
CHE 806d
In this thesis, three human proteins involved in the regulation of cell division and consequently in cancer, E2F-1, MDM2, and IGF-I, were investigated. The preliminary studies were carried out on protein expression and purification of the members of the E2F family. E2F-1 protein constructs in E. coli were shown to be well overexpressed but fully insoluble. The trials to optimize solubility of a GST-fused E2F-1 DNA-binding fragment were successful. The fragment of interest appeared, however, to b...     »
Im Rahmen dieser Doktorarbeit wurden drei humane Proteine E2F-1, MDM2, IGF-I, die an der Regulierung der Zellteilung und dadurch an der Krebsentstehung beteiligt sind, untersucht. Einleitende Studien zur Expression und Reinigung von Proteinen der E2F-Familie wurden durchgeführt. Verschiedene Konstrukte von E2F-1 wurden in E. coli in hoher Ausbeute aber vollkommen unlöslich exprimiert. Versuche zur Erhöhung der Löslichkeit eines mit GST fusionierten und DNA-bindenden Fragments von E2F-1 waren erf...     »
Veröffentlichung:
Universitätsbibliothek der TU München