User: Guest  Login
Stefan Kienle
Title:
Active Bayesian Causal Discovery for Gaussian Process Networks
In Causal Discovery we aim to learn the causal structure from a set of system random variables based on purely observational data. Recent results showed, that this is possible in many cases. If interventions are possible, we can in principle infer the causal structure from comparably little interventional observations. In situations where observations are very expensive but interventions can be done, it is natural to ask, what would be the most informative intervention to determine the underlyin...     »
Translated abstract:
Aktuelle Ergebnisse der Forschung zur Kausalinferenz haben gezeigt, dass die kausale Struktur eines Systems von Zufallsvariablen oft aus (reinen) Beobachtungsdaten bestimmt werden kann. Prinzipiell kann die Kausalstruktur auch aus wenigen Interventionsbeaobachtungen abgeleitet werden, falls es möglich ist diese zu erheben. In Situationen, in denen Beobachtungen sehr teuer sind, wir jedoch prinzipiell Interventionen an den Systemvariablen vornehmen können, stellt sich die Frage, was die informati...     »
Subject:
MAT Mathematik