Masterarbeit
Merging of aerial photography and 3D-based photovoltaic potential analysis
Übersetzter Titelzusatz:
Fusion of aerial photography and 3D-based photovoltaic potential analysis
Aufgrund der Klimaproblematik besteht eines der vorrangigen Ziele der Bundesregierung der Optimierung der Sektoren Energie und Verkehr. Dabei kann die Kopplung der beiden Sektoren Synergien bieten, die die Nachteile von Einzellösungen (Netzstabilität, Kosten, etc.) ausgleichen. Ein aktuelles Thema ist z.B. die Bereitstellung einer Ladeinfrastruktur für e-Mobilität, die mit lokal gewonnener Solarenergie gespeist wird. Semantische 3D-Stadtmodelle auf Basis des quelloffenen Standards CityGML re...     »
übersetzter Abstract:
Due to the climate problem, one of the primary objectives of the German government is to optimize the energy and transport sectors. The coupling of the two sectors can offer synergies, which can compensate for the disadvantages of individual solutions (grid stability, costs, etc.). One current topic, for example, is e-mobility charging infrastructure that is powered by locally generated solar energy. . Semantic 3D city models based on the open source standard CityGML represent the geometry,...     »
LOCTop_Urban_Information_Modeling_Virtual_3D_City_Model; GISTop_Energy; GISTop_CityModeling; GISPro_CityGML; GISPro_3DCityDB
Aufgabensteller:
Krapf, S.; Willenborg, B.
Krapf, S.
Lienkamp, M.