User: Guest  Login
Author(s):
Traub, Florian
Title:
Implementing and testing Direct Optimization Methods in the open-source framework Kratos Multiphysics
Gradient-based optimization algorithms promise a good performance in continuous problems. Direct methods, such as Gradient Projection (GP), deal with constraints directly, without trans- ferring the problem into an unconstrained one. As this method can lead to zig-zagging, the Relaxed Gradient Projection method (RGP) was developed. A buffer zone is created around the constraint boundaries in which projection and correction are scaled, in order to smoothen the result. This method, as well a...     »
Translated abstract:
Gradienten basierte Optimierungsalgorithmen versprechen gute Resultate bei stetigen Prob- lemstellungen. Direkte Methoden, wie Gradient Projection (GP) zum Beispiel, erfüllen Nebenbe- dingungen, ohne das Problem in ein unbeschränktes umzuwandeln. Da das zu Zig-Zagging an den Grenzen der Nebenbedingungen führen kann, wurde die Relaxed Gradient Projection Methode (RGP) entwickelt. Diese führt eine Pufferzone um die Grenzen ein, in der Projektion und Korrektur skaliert werden, um das Ergebnis...     »
Advisor:
Bletzinger, K.-U.