User: Guest  Login
Original title:
Steuerungskonzept für die Berücksichtigung von gegenseitigen Abhängigkeiten zwischen Transporten in adaptiven automatisierten Materialflusssystemen
Translated title:
Control Concept for the Consideration of Mutual Dependencies between Transports in Adaptive Automated Material Flow Systems
Author:
Lieberoth-Leden, Christian Axel Horst
Year:
Document type:
Faculty/School:
TUM School of Engineering and Design
Advisor:
Fottner, Johannes (Prof. Dr.)
Referee:
Fottner, Johannes (Prof. Dr.); Vogel-Heuser, Birgit (Prof. Dr.)
Language:
Subject group:
MAS Maschinenbau
Keywords:
Materialfluss, Logistik, Routing, adaptive Materialflusssysteme, adaptive Logistik, flexible Logistik, Transporte
Translated keywords:
Material Flow, Logistics, Routing, adaptive Material Flow Systems, adaptive Logistics, flexible Logistics, Transports
TUM classification:
FER 044; WIR 780; MAS 700
Adaptive Materialflusssysteme befähigen die Logistik dynamisch auf wechselnde Anforderungen zu reagieren. Insbesondere in größeren Systemen treten gegenseitige Abhängigkeiten zwischen Transporten auf. Durch die in dieser Arbeit abgeleiteten Modelle und Berechnungsgrundlagen, lässt sich der Einfluss von Transportabhängigkeiten auf die Leistungsfähigkeit des Systems berechnen. Die hierbei entwickelte Referenzarchitektur zur Steuerung, kann Abhängigkeiten bei der Transportplanung berücksichtigen.
Translated abstract:
Adaptive material flow systems enable logistics to react dynamically to alternating material flow requirements. Particularly, in greater material flow systems there occur mutual dependencies between different transports. This work develops models and calculation principles, which allow the calculation of the effect of transport dependencies on the performance of a system. The developed reference control architecture enables controls to consider transport dependencies in the planning phase.
ISBN:
978-3-948514-19-8