Generalisation of track extrapolation, reconstruction and parametrised simulation for the ACTS project in the context of experiment-comprehensive, future tracking challenges using the example of the ATLAS detector
Verallgemeinerung der Spurextrapolation, -rekonstruktion und parametrisierter Simulation für das ACTS Projekt im Kontext der experimentübergreifenden, zukünftigen Herausforderungen am Beispiel des ATLAS Detektors
Klimpel, Fabian
Fakultät für Physik
Kluth, Stefan (Priv.-Doz. Dr.)
Kluth, Stefan (Priv.-Doz. Dr.); Grube, Boris (Priv.-Doz. Dr.)
PHY Physik
Tracking, Phase-II, ATLAS
PHY 000
This thesis focuses on developments for the ACTS project. Within this context, a theoretical model for track reconstruction was derived and a detector independent extrapolation of particle trajectories is presented. The tracking formalism was extended to include time as a parameter of the particle trajectory and a generalisation for the track reconstruction was implemented and tested. Finally, a fast simulation for ACTS is presented, with a focus on a parametrisation of nuclear interactions.
Diese Dissertation ist fokussiert auf Entwicklungen für das ACTS Projekt. Es wurde ein theoretisches Modell für die Spurrekonstruktion hergeleitet. Ein Algorithmus zur detektorunabhängigen Extrapolation von Teilchentrajektorien dargestellt. Zusätzlich wurde der Formalismus um die Zeit als Parameter erweitert und eine Verallgemeinerung der Spurrekonstruktion dargestellt. Zuletzt wird eine schnelle Simulation für ACTS präsentiert mit Fokus auf die Parametrisierung der hadronischen Wechselwirkung.
26.07.2021
03.12.2021