User: Guest  Login
Original title:
Flow-based chemiluminescence bioassays for rapid screening of fungi, antibiotic resistant bacteria and diclofenac
Translated title:
Flussbasierte Chemilumineszenz Bioassays für schnelles Screening von Pilzen, antibiotikaresistenten Bakterien und Diclofenac
Author:
Sollweck, Katharina
Year:
Document type:
Faculty/School:
Fakultät für Chemie
Advisor:
Seidel, Michael (Priv.-Doz. Dr.)
Referee:
Seidel, Michael (Priv.-Doz. Dr.); Thiem, Andreas (Prof. Dr.)
Language:
Subject group:
CHE Chemie; MED Medizin
Keywords:
Environmental Science, Antiobiotic resistance, Mycotoxin Producers, Diclofenac
Translated keywords:
Umweltanalytik, Antibiotikaresistenz, Mykotoxinproduzenten, Diclofenac
TUM classification:
CHE 200
In this dissertation, three flow-based bioassays for application with a fully automated chemiluminescence-based chip reading platform were developed. The first assay was designed for the molecular biological detection of mycotoxin producers. In a second project an assay was developed for the molecular analysis of antibiotic resistance genes and their carrying species in water. The third assay which was worked on in this dissertation, was an indirect competitive immunoassay for the detection of d...     »
Translated abstract:
In dieser Arbeit wurden drei Methoden zur Anwendung mit einer Chemilumineszenz-basierten, automatisierten Chip-Ausleseplattform entwickelt. Die erste Methode zielt auf die Detektion von Mykotoxinproduzenten ab. In einem zweiten Projekt wurde ein Assay für die Detektion von Antibiotikaresistenzgenen und deren tragenden Spezies entwickelt. Als dritte Methode in dieser Dissertation wurde ein Chemilumineszenz-basierter, indirekt-kompetitiver Immunoassay zur Detektion von Diclofenac in Milch genauer...     »