Multi-IMU: Multiple Inertial Measurement Unit Systems in Mixed Reality
Multi-IMU: Multiple Inertial Measurement Unit Systeme in Mixed Reality
Jadid, Adnane
Fakultät für Informatik
Klinker, Gudrun Johanna (Prof., Ph.D.)
Klinker, Gudrun Johanna (Prof., Ph.D.); Itoh, Yuta (Prof. Dr.)
DAT Datenverarbeitung, Informatik
Inertial Measurement Unit, Mixed Reality, Tracking, Pose Estimation, Artificial Intelligence
Inertial Measurement Unit, Mixed Reality, Tracking, Posebestimmung, Künstliche Intelligenz
DAT 758
Mixed Reality (MR) is an immersive technology that allows interaction in real-time with real and virtual objects. One of the major technologies of MR is tracking, i.e., determining the pose of an object in a chosen coordinate system. One of the tracking technologies is realized through Inertial Measurement Units (IMUs). This thesis contributes detailed insights into hardware implementation, data enhancement, sensor fusion, and pose estimation by the use of a Multi-IMU system.
Mixed Reality (MR) ist eine immersive Technologie, die eine Interaktion in Echtzeit mit realen und virtuellen Objekten ermöglicht. Eine der wichtigsten Technologien der MR ist das Tracking, d. h. die Bestimmung der Pose eines Objekts in einem gewählten Koordinatensystem. Eine der Tracking-Technologien wird durch Inertial Measurement Units (IMU) realisiert. Diese Arbeit gibt detaillierte Einblicke in die Hardware-Implementierung, Sensorfusion und Pose-Schätzung durch den Einsatz eines Multi-IMUs.
05.05.2021
12.11.2021