Masterarbeit
Nils Sturma
Titel:
Testing Algebraic Constraints on Statistical Parameters
Statistical hypotheses are often formulated in terms of polynomial constraints in the unknown parameters. Hence the hypotheses correspond to semi-algebraic subsets of the parameter space. However, testing such hypotheses can be challenging. For example, the number of constraints can be substantially larger than the number of observed samples or the standard approximation results may be invalid due to singularities of the individual polynomials. This motivates us to study an algebraic testing me...     »
übersetzter Abstract:
Statistische Hypothesen werden oft in Form von polynomialen Bedingungen in den unbekannten Parametern formuliert. Daher entsprechen die Hypothesen semi-algebraischen Teilmengen des Parameterraums. Allerdings kann das Testen solcher Hypothesen eine Herausforderung sein. Zum Beispiel kann die Anzahl der Bedingungen wesentlich größer sein als die Anzahl der beobachteten Stichproben oder die herkömmlichen Approximationsresultate können aufgrund von Singularitäten der einzelnen Polynome ungültig sein...     »
DDC:
510 Mathematik