Semesterarbeit
Author(s):
Faust, Daniel
Title:
Examination of Interference between Hypersen HPS-3D160 LiDAR and Intel RealSense D435 Stereo Depth Camera in the RACOON-Laboratory
Translated title:
Untersuchung von Interferenzen zwischen einem Hyperson HPS-3D160 LiDAR und einer Intel RealSense D435 Stereo-Tiefenbildkamera im RACOON-Labor
In this thesis the interferences between two depth cameras used in the RACOON-Laboratory, located at the Technical University in Munich are examined. The Intel RealSense D435 stereo camera and the Hypersen HPS-3D160 solid state LiDAR. An analytical, followed by an experimental examination is done. The focus is put on the effects resulting from the laser pattern projector in the stereo camera and laser flash from the LiDAR system, both working with the same wavelength. The experimental part exa...     »
In dieser Arbeit wird die Interferenz zwischen zwei Tiefenkameras, die im RACOON-Labor an der Technischen Universität München eingesetzt werden, untersucht: der Intel RealSense D435 Stereokamera und dem Hypersen HPS-3D160 Solid State LiDAR. Es wird eine analytische und eine experimentelle Untersuchung durchgeführt. Der Fokus liegt dabei auf den Effekten, die sich aus dem Projektor-Muster der Stereokamera und dem Laser-Flash des LiDAR-Systems ergeben, die beide mit der gleichen Wellenlänge arbei...     »
Keywords:
RACOON, Experiment, Stereo, Camera, Vision, Depth, LiDAR, Interference
Subject:
MAS Maschinenbau
DDC:
620 Ingenieurwissenschaften
Advisor:
Dziura, Martin
Referee:
Walter, Ulrich (Prof. Prof. h.c. Dr. Dr. h.c.)
Date of acceptation:
18.09.2020