User: Guest  Login
Schaaf, Christina
Title:
Zur Maltechnik von Carl Schuch
Die Arbeit befasst sich mit der Maltechnik des österreichischen Landschafts- und Stillebenmalers Carl SCHUCH (1846- 1903). Der Künstler, der, obwohl er zeitweise dem Leibl-Kreis angehörte nur wenigen Kennern und Liebhabern bekannt ist, hinterließ ein sehr umfangreiches und qualitätvolles Werk. Schwerpunkt der Arbeit ist der Vergleich maltechnischer Angaben aus zwei Tage- und zwei Notizbüchern SCHUCHs mit neun Gemälden. Diese ausgesuchten Werke decken ein breites Spektrum des Œuvre SCHUCHs ab und...     »
Translated abstract:
This diploma thesis addresses the painting technique of the Austrian landscape and still life painter Carl SCHUCH (1846- 1903). The artist, although at times a member of the Leibl-Kreis, is known to only a few experts and enthusiasts, and leaves behind a very extensive and va1uable opus. The main focus of the diploma thesis is the comparison between notes on painting technique made from two diaries and notebooks of SCHUCH with nine paintings. These works cover a wide range of SCHUCH`s Œuvre and...     »
Keywords:
Carl Schuch, Galerie Belvedere Wien