User: Guest  Login
Pietsch, Johannes
Title:
Zwei Schauben aus dem Bayerischen Nationalmuseum München
Zwei Schauben aus dem Bayerischen Nationalmuseum München, die bisher unbearbeitet und nicht genau datiert waren, wurden im Hinblick auf die Materialien, die Schnittechnik, die Verarbeitung und spätere Veränderungen untersucht. Dabei wurde vor allem auf das Vermessen der einzelnen Schnitteile Wert gelegt. Ein wesentlicher Teil der Arbeit besteht darin, diese Ergebnisse in zeichnerischen Darstellungen umzusetzen. Durch die Untersuchungen, die neben schnittechnischen Aspekten und Gewebeuntersuchun...     »
Translated abstract:
Two gowns from the Bavarian National Museum in Munich which had, until now, never been studied or properly dated, were examined in terms of the materials used, the cut of the garments, the finish and the alterations. The exact measurements of each pattern component was of particular interest. Another important aspect of this work was to present the results of the research in the form of appropriate drawings. The investigations, which included the technical examination of the cut, the analysis o...     »
Keywords:
Bayerisches Nationalmuseum München, zwei Schauben, Gewebeuntersuchungen