User: Guest  Login
Drinkler, Dagmar
Title:
Die Stoffmustersammlung im Bayerischen Nationalmuseum
Die Stoffmustersammlung des Bayerischen Nationalmuseums ist eine der wenigen Gewebesammlungen, die noch in ihrer Originalmontierung aus der 2. Hälfte des 19. Jahrhunderts erhalten ist. Die Sammlung umfasst etwa 1200 Gewebe, die Anfang des 20. Jahrhunderts von Rudolf Berliner katalogisiert wurden. Die Gewebe sind - bis auf wenige Ausnahmen - bisher weiter nicht bearbeitet worden. In der vorliegenden Diplomarbeit wurden 26 ausgewählte Gewebe exemplarisch untersucht, beschrieben und die Ergebnis...     »
Translated abstract:
The Bavarian National Museum in Munich houses a collection of fabric patterns which is still mounted in their original frames and cupboards from the end of the 19th century. The collection comprises almost 1200 patterns which were catalogued by Rudolf Berliner at the beginning of the 20th century. The fabrics (excluding a few) have not been examinated. In this submitted work 26 selected fabric patterns have been reviewed and the results registered in the museum's database. Based on the informat...     »
Keywords:
Bayerischen Nationalmuseum, Gewebesammlungen, Rudolf Berliner