User: Guest  Login
Eyrainer, Florian
Title:
Die Zunftladen des Münchener Stadtmuseums
Der größtenteils seit 1929 im Münchner Stadtmuseum aufbewahrte Bestand an Zunftladen wurde bisher nur in Einzelstücken ausgestellt und katalogisiert. Diese Arbeit vermittelt einen Überblick der ungewöhnlich facettenreichen Sammlung. Mit der Erstellung einer Typisierung, der Klärung konstruktiver Details, der Erfassung des Erhaltungszustandes und durch eine umfangreiche Photodokumentation wurden die Grundlagen für weitere Forschungs- und Konservierungsarbeiten geschaffen.
Translated abstract:
Although the guild chests have been part of the City Museum of Munich’s collection since 1929, most of them have to date only been displayed and catalogued as individual items. We provide here an overview of this unusually varied collection. By creating a system of classification, examining the details of their construction, recording the current state of their preservation, and by means of a comprehensive photographic documentation, we hope to establish a foundation for further research and pre...     »
Keywords:
Zunft; Zunftlade; Truhe; Stadtmuseum München; Handwerk; Zeremoniell