User: Guest  Login
Faculty/School:
Fakultät für Informatik
Advisor:
Steger, Carsten (Prof. Dr.)
Referee:
Steger, Carsten (Prof. Dr.); Schiele, Bernt (Prof. Dr.)
Language:
Subject group:
DAT Datenverarbeitung, Informatik
Keywords:
image processing, object detection, few-shot, instance segmentation
Translated keywords:
Bildverarbeitung, Objekterkennung, Few-Shot, Instance Segmentation
TUM classification:
DAT 760; DAT 770
This thesis develops methods to reduce the large annotation effort of current deep-learning-based algorithms for object detection with pixel-precise regions in images. Data generation techniques with semi-automatic annotation and few-shot models that require fewer training images are presented. The methods are evaluated on a novel industrial dataset and with a novel evaluation measure that better includes the model’s precision.
Translated abstract:
Diese Arbeit entwickelt Verfahren um den großen Annotationsaufwand von heutigen Deep Learning basierten Algorithmen für die Objekterkennung mit pixel-genauen Regionen in Bildern zu verringern. Es werden Datengenerierungstechniken mit halb-automatischer Annotation und Few-Shot Modelle vorgestellt, die weniger Trainingsbilder benötigen. Die Methoden werden auf einem neuartigen industriellen Datensatz und mit einem neuen Evaluierungsmaß ausgewertet, das die Modellpräzision besser einbezieht.
Date of submission:
15.02.2021