Bachelorarbeit
Parallelization of Existing Tuning Strategies in AutoPas using MPI
Translated title:
Parallelisierung bestehender Tuningstrategien in AutoPas mit MPI
Molecular Dynamics (MD) simulations are computationally highly involved and there exist many strategies to improve their efficiency. Because those strategies are difficult to select manually, it is desirable to automatically compare and choose them during run-time. This is called auto-tuning. AutoPas is a C++ MD-simulation library designed to do exactly that with custom simulations provided by the user[5]. However, it did not previously feature a way to parallelize the tuning process. Instead, e...     »
Molekulardynamiksimulationen (MD-Simulationen) sind hochkompliziert zu berechnen und es gibt viele Strategien, um ihre Effizienz zu verbessern. Da diese Strategien nur schwer manuell bestimmt werden können, ist es wünschenswert, sie automatisch zu vergleichen und auszuwählen, was Auto-Tuning heißt. AutoPas ist eine C++ Bibliothek für MD-Simulationen, die eben das mit vom Nutzer eigens erstellten Simulationen tut[5]. Allerdings konnte es bislang den Tuning-Prozess nicht parallelisieren. Stattdess...     »
Keywords:
AutoPas