Masterarbeit
Author(s):
Markus Fabry
Title:
Spatially adaptive Density Estimation with the Sparse Grid Combination Technique
Translated title:
Räumlich-adaptive Dichteschätzung mit der Dünngitter Kombinationstechnik
Non-parametric density estimation, especially with high dimensional data sets, presents a problem requiring powerful hardware and sophisticated algorithms. Sparse grids are an approach that offer a computationally feasible solution. However, the usual methods, like the standard combination technique, still struggle with the sheer number of dimensions and data points for some data sets. Recent advances in adaptive combination techniques present new solutions for such challenges. In this thes...     »
Nicht-parametrische Dichteschätzung stellt ein Problem dar, das, besonders bei Daten- sätzen mit vielen Dimensionen, große Rechenleistung und ausgeklügelte Algorithmen erfordert. Dünngitter Verfahren sind Methoden, die rechnerisch machbare Lösun- gen bieten. Trotzdem kämpfen die üblichen Dünngitter Verfahren, wie etwa die Standard-Kombinationstechnik, mit der schieren Anzahl an Dimensionen und Daten- punkten mancher Datensätze. Jüngste fortschritte für adaptive Kombinationstechnik ermöglic...     »
Supervisor:
Hans-Joachim Bungartz