User: Guest  Login
Author(s):
Sieber, Paul
Title:
Model order reduction for guided wave propagation using local bases with applications to non-destructive testing
Real time monitoring of structures using ultrasonic waves requires fast simula- tions. In contrast, to a achieve reasonable precision of ultrasonic wave behavior using the finite element method (FEM), a large number of degrees of freedom (DOF) as well as a fine discretization in time is necessary. This is determined by the short wavelength of high-frequency waves and leads to time consuming simulations. To expedite simulations, model order reduction (MOR) techniques provide a remedy. In t...     »
Translated abstract:
Bedeutend für die Echtzeit-Überwachung von Bauwerken mittels Ultraschall- wellen sind schnelle Simulationen. Ultraschallwellen benötigen aufgrund ihrer kurzen Wellenlänge jedoch eine feine Diskretisierung, um eine hohe Genauigkeit zu erzielen. Damit verbunden ist eine große Zahl an Freiheitsgraden, welche berechnet werden müssen. Eine Möglichkeit, solche Berechnungen zu beschleu- nigen, stellen ”Model Order Reduction” (MOR) Methoden dar. In dieser Arbeit wird eine solche Methode beschriebe...     »
Advisor:
Bletzinger, K.-U.