User: Guest  Login
Faculty/School:
TUM School of Governance
Advisor:
Schreurs, Miranda (Prof. Dr.)
Referee:
Schreurs, Miranda (Prof. Dr.); Tibergien, Yves (Prof. Dr.)
Language:
Subject group:
POL Politologie; UMW Umweltschutz und Gesundheitsingenieurwesen
Keywords:
Climate Politics, Climate Policies, Taiwan
Translated keywords:
Klimapolitik, Klimawandel, Taiwan
TUM classification:
UMW 027d
Why Taiwan voluntarily adopts climate measures which align with international agreements when it is excluded from participating in the UN climate regime? On what basis does Taiwan succeed in passing the first climate legislation with legally binding targets in 2015? To establish sufficient and plausible explanations, this dissertation answers these questions using a wide array of qualitative evidence, including in-depth interviews with government officials, policymakers, and climate experts who...     »
Translated abstract:
Warum ergreift Taiwan freiwillig Klimaschutzmaßnahmen, die sich an den internationalen Klimavereinbarungen orientieren, wenn es von der Teilnahme am UN-Klimaregime ausgeschlossen ist? Auf welcher Grundlage gelingt es Taiwan im Jahr 2015 das erste Klimagesetz mit rechtsverbindlichen Zielen zu verabschieden? Zur Erschließung hinreichender, plausibler Erklärungen greift diese Dissertation bei der Beantwortung der Fragen auf eine Vielzahl qualitativer Belege, einschließlich eingehender Interviews mi...     »