User: Guest  Login
Original title:
Interactive Augmented Reality for Student-Centered, Explorative, and Collaborative Human Gross Anatomy Education
Translated title:
Interaktive Erweiterte Realität für studentenzentrierte, explorative und kollaborative Lehre der menschlichen Anatomie
Author:
Bork, Felix Jonas
Year:
2021
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Informatik
Advisor:
Navab, Nassir (Prof. Dr.)
Referee:
Navab, Nassir (Prof. Dr.); Waschke, Jens (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
DAT Datenverarbeitung, Informatik
TUM classification:
MED 230; DAT 760
Abstract:
The study of human gross anatomy forms an integral part of basic medical training. In recent years, Augmented Reality (AR) has become increasingly prevalent in many different domains, including medical education. The goal of the present thesis is to investigate the potential of AR as a complementary learning resource for human gross anatomy, and to study whether and under what circumstances AR-based anatomy learning can be effectively integrated into a modern undergraduate anatomy curriculum.
Translated abstract:
Das Studium der Anatomie ist ein integraler Bestandteil der medizinischen Ausbildung. In den letzten Jahren hat sich Augmented Reality (AR) in vielen Bereichen, einschließlich der medizinischen Ausbildung, zunehmend durchgesetzt. Ziel der vorliegenden Dissertation ist es, das Potenzial der AR als ergänzende Lernressource zu untersuchen und zu verstehen, ob und unter welchen Umständen AR-basiertes Anatomie-Lernen effektiv in ein modernes Anatomie-Lehrprogramm für Studierende integriert werden kan...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1551139
Date of submission:
20.07.2020
Oral examination:
15.03.2021
File size:
121738529 bytes
Pages:
233
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20210315-1551139-1-5
Last change:
21.04.2021
 BibTeX