Masterarbeit
Author(s):
Walther, Jasmin
Title:
Stochastic Mortality Modelling - Comparative Model Analysis and Quantification of Longevity Risk under Solvency II
Translated title:
Stochastische Sterblichkeitsmodellierung - Vergleichende Modellanalyse und Quantifizierung des Langlebigkeitsrisikos unter Solvenz II
Due to the rising life expectancy in the last decades, life insurers and annuity providers are exposed to the associated risk of longevity. This risk underlies the uncertainty in future changes of mortality rates. Among others, the regulation of the Solvency II regime aims at modelling and assessing this longevity risk. Subsequently, an accuracy estimation and forecast of mortality are of high interest for an actuary. Within this context, we introduce and analyse eight stochastic mortality...     »
Aufgrund der steigenden Lebenserwartung in den letzten Jahrzehnten sind Lebensund Rentenversicherer dem damit verbundenen Risiko der Langlebigkeit ausgesetzt. Dem Langlebigkeitsrisiko liegt die Unsicherheit bei k¨unftigen ¨Anderungen der Sterblichkeitsraten zugrunde. Die Regulierung von Solvency II zielt auch auf die Modellierung und die Bewertung dieses Langlebigkeitsrisikos ab. Daher sind genaue Sch¨atzungen und Vorhersage der Sterblichkeit f¨ur einen Aktuar von hohem Interesse. Zu diese...     »
Supervisor:
Prof. Dr. Matthias Scherer