Masterarbeit
Author(s):
Geck, Uwe
Title:
Extracting Short-Term Interest Rates from Derivatives Data – A Comparative Analysis
This thesis compares different methods of retrieving short-term interest rates from derivatives data. For that, different versions of the put-call parity relationship on European options as well as a cross-sectional regression are applied to estimate daily interest rates. Particular attention is paid to the appropriateness of the inter- and extrapolation for the daily curve fitting. Additionally, these rates are compared to the EURIBOR rates as well as the rates published by the Bundesbank. This...     »
Diese Arbeit vergleicht verschiedene Methoden, um kurzfristige Zinssätze aus derivativen Daten zu ziehen. Dazu werden verschiedene Versionen der Put-Call-Parität für europäische Optionen sowie eine Regression angewandt, um Tageszinssätze zu schätzen. Besonderes Augenmerk wird auf die Inter- und Extrapolation für die tägliche Kurvenanpassung gelegt. Zusätzlich werden die Zinssätze mit dem EURIBOR sowie den von der Bundesbank veröffentlichten Zinssätzen verglichen. Diese Arbeit zeigt, dass die V...     »
Supervisor:
Prof. Dr. Christoph Kaserer & Prof. Dr. Rudi Zagst