User: Guest  Login
Language:
Subject group:
BAU Bauingenieurwesen, Vermessungswesen
In additiven Fertigungsverfahren („3D-Drucken“) werden Werkstücke durch das sukzessive Aneinanderfügen kleiner Volumina von Material auf der Basis eines digitalen Modells automatisch und ohne werkstückspezifische Werkzeuge aufgebaut. Charakteristisch für diese Verfahren ist eine weitgehende Unabhängigkeit der Herstellungskosten von der Stückzahl und von der geometrischen Komplexität des Werkstücks. Je nach Verfahrensvariante können die verschiedensten Materialien verarbeitet werden, von Kun...     »
Translated abstract:
In additive manufacturing (“3D printing”) workpieces are automatically constructed on the basis of a digital model through successively joining small amounts of material without the use of workpiece-specific tools. Characteristic for this manufacturing method is that production costs are largely independent of the amount of created objects and their geometric complexity. Additive manufacturing encompasses multiple variants which can utilize many different materials such as plastics, metals...     »
Date of submission:
08.06.2016