Masterarbeit
info.statik@tum.de
Title:
Validation of Computational Wind Engineering Techniques for Tall Buildings
Wind plays a decisive role in the design of the human environment, particularly in the con- ception and planning of high-rise buildings. Due to the global trend towards ever slender and lighter constructions, they are increasingly exposed to complex wind excited vibrations, which confront engineers with great challenges. Whilst these forces have so far mostly been determined experimentally in wind tunnels, nu- merical methods of flow simulation are now increasingly finding their way into th...     »
Wind spielt eine entscheidende Rolle bei der Gestaltung der menschlichen Umwelt, nicht zuletzt bei der Konzeption und Planung von Hochhäusern. Durch den globalen Trend zu immer schlankeren und gleichzeitig leichteren Konstruktionen sind sie immer häufiger komplexen winderregten Schwingungen ausgesetzt, die Ingenieure vor große Herausforderungen stellen. Wurden diese Belastungen bisher meist experimentell in Windkanälen ermittelt, erhalten heutzutage vermehrt numerische Methoden der Strömung...     »
Advisor:
Bletzinger, K.-U.