Odorants thermally generated from Nicotiana tabacum and correlation with precursors in the leaves of the varieties Virginia, Burley and Oriental
Thermisch aus Nicotiana tabacum generierte Aromastoffe und Korrelation mit Vorstufen in den Blättern der Varietäten Virginia, Burley und Oriental
Meitinger, Michael
Fakultät für Chemie
Schieberle, Peter (Prof. Dr.)
Schieberle, Peter (Prof. Dr.); Schuster, Michael (Prof. Dr.)
CHE Chemie
CHE 500d
During smoking, a wide variety of toxicologically relevant compounds is produced. The formed amounts can be minimized in so-called e-cigarettes by reducing the combustion temperature, but desired odorants are simultaneously influenced in their generation. Formation pathways for 12 important odor-active substances were clarified in the dissertation, depending on the content of odorless flavor precursors, e.g. amino acids, sugars, Amadori compounds, phenolcarboxylic acids, proteins, inorganic comp...     »
Beim Rauchen entsteht eine Vielzahl toxikologisch relevanter Verbindungen. Deren Bildung kann in sog. e-Zigaretten durch Reduzierung der Verbrennungstemperatur minimiert werden, gleichzeitig werden aber auch erwünschte Aromastoffe in deren Bildung beeinflusst. Bildungswege zu 12 wichtigen Aromastoffen wurden in der Dissertation in Abhängigkeit von den Gehalten an geruchlosen Aromavorstufen, z.B. Aminosäuren, Zuckern, Amadori-Verbindungen, Phenolcarbonsäuren, Proteinen, anorganischen Verbindungen...     »