Semesterarbeit
Author(s):
Reichenbach, Nico
Title:
Entwicklung und Integration eines Erdalbedosimulators zum Testen von Sensoren für die Nahbereichsnavigation von Satelliten im Erdorbit
Translated title:
Development and Integration of an Earth's Albedo Simulator to Evaluate Sensors for Close-Range Navigation of Satellites in the Earth Orbit
Am Lehrstuhl für Raumfahrttechnik der Technischen Universität München wird das sog. RACOON-Lab als ein „Hardware in the Loop“ (HIL) Labor entwickelt. Dabei soll das Szenario, funktionsunfähige Satelliten einzufangen bzw. warten zu können simuliert werden. Die dafür verwendeten Sensoren, um u.a. Tiefenbilder zu erstellen, sollen mit möglichst realistischen Lichtverhältnissen getestet werden. Dabei spielt, zum einen, die direkte Einstrahlung der Sonne im Weltall eine gravierende Rolle. Zum anderen...     »
Doctoral candidates and students develop a so called RACOON-Lab as a Hardware in the Loop laboratory at the Chair of Astronautics of the Technical University in Munich. The scenario of capturing or maintaining inoperative Satellites shall be simulated. To create depth images, we want to test sensors under lightning conditions in space, which are as realistic as possible. On the one hand, the sun radiation plays a very significant part. On the other hand, the influence of the earth albedo radianc...     »
Keywords:
Raumfahrt, RACOON, Albedo, Satellit, Orbit, Simulation