User: Guest  Login
Original title:
Die Qualität bildungswissenschaftlicher Evidenz erkennen - Studien zur Erfassung der Bewertungskompetenz für bildungswissenschaftliche Evidenz
Translated title:
Appraise educational evidence – Studies on the development of an instrument to assess critical appraisal of educational evidence
Author:
Heininger, Susanne Katharina
Year:
2017
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät TUM School of Education
Advisor:
Prenzel, Manfred (Prof. Dr.)
Referee:
Prenzel, Manfred (Prof. Dr.); Bauer, Johannes (Prof. Dr.)
Language:
de
Subject group:
EDU Erziehungswissenschaften
Keywords:
Evidenzbasierte Praxis, bildungswissenschaftliche Evidenz, kritische Bewertung, Dokumentenanalyse, Entwicklung und Validierung eines Erhebungsverfahrens, IRT
Translated keywords:
evidence based practice, educational evidence, critical appraisal, document analysis, development and validation of an assessment, IRT
TUM classification:
EDU 510d
Abstract:
Angehende Lehrkräfte sollen dafür qualifiziert werden, die Qualität bildungswissenschaftlicher Evidenz bewerten zu können, um der stetigen Lernaufgabe ihrer Profession nachkommen zu können. Die vorliegende Arbeit versucht dazu beizutragen, (1) Lerngelegenheiten zur Bewertung bildungswissenschaftlicher Evidenz im bildungswissenschaftlichen Studienabschnitt zu identifizieren, (2) aus explorativen Studien Erkenntnisse über die Entwicklung eines Erhebungsverfahrens zur Erfassung der Bewertungskompet...     »
Translated abstract:
Pre-service teachers should be able to appraise the quality of educational evidence. The present dissertation (1) analyzes learning opportunities on appraising educational evidence during the educational section of the teacher training, (2) develops and validates an instrument to assess critical appraisal skills and (3) analyzes which difficulties pre-service teachers have in appraising educational evidence.
ISBN:
978-3-658-24755-3
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1361507
Date of submission:
09.06.2017
Oral examination:
09.08.2017
Last change:
14.02.2019
 BibTeX