Original title:
Zur Tragfähigkeit von Kegel- und Hypoidgetrieben
Translated title:
Load capacity of bevel and hypoid gears
Author:
Wirth, Christian
Institution:
Fakultät für Maschinenwesen
Advisor:
Prof. Dr.-Ing. B.-R. Höhn
Subject group:
MAS Maschinenbau
Keywords:
Kegelradgetriebe, Hypoidgetriebe, Tragfähigkeit
Translated keywords:
bevel gear, hypoid gear, load capacity
Kegelrad- und Hypoidgetriebe werden zur Leistungsübertragung zwischen nicht parallelen Achsen eingesetzt. Aufgrund der komplexen Geometrieverhältnisse ist die Berechnung der Beanspruchungen sowie der Tragfähigkeit aufwändig. Unter Berücksichtung der spezifischen Nachteile bestehender Rechenverfahren wurde zum Einen ein neues normfähiges Rechenverfahren erstellt, das die Eingriffsverhältnisse der Kegel- und Hypoidverzahnungen repräsentativer als bisher erfasst und die Tragfähigkeit dementsprechen...     »
Bevel and hypoid gears are being used for transmitting power between nonparallel axes. The calculation of loads as well as load capacities is difficult because of complex geometries. Regarding the disadvantages of current calculation methods a new method with a possibility of getting standardized is proposed which captures the meshing conditions more realistic and therefore represents the load capacity more accurate. Furthermore a way is shown how stresses from more significant calculation progr...     »
File size:
Pages: