Spin-dependent charge transfer processes in organic semiconductors
Spinabhängige Ladungsträgertransportprozesse in organischen Halbleitern
Kupijai, Alexander Jürgen
Fakultät für Physik
Brandt, Martin S. (Prof. Dr.)
Brandt, Martin S. (Prof. Dr.); Dyakonov, Vladimir (Prof.Dr.)
PHY Physik
PHY 685d
Elementary processes in the generation and transport of charge carriers in organic semiconductors are studied with advanced spin resonance techniques. Time-resolved measurements of the electron spin magnetization provide information on the structure of photogenerated excitons. Corresponding studies of the time-resolved spin-dependent transport with pulsed electrically detected magnetic resonance allow a microscopic understanding of the polaron recombination in polymer/fullerene bulk heterostruct...     »
Elementare Schritte der Ladungsträgererzeugung und des Ladungsträgertransports in organischen Halbleitern werden mit Hilfe modernster Methoden der magnetischen Resonanz untersucht. Dabei beleuchten Messungen der zeitaufgelösten Magnetisierung die Struktur photogenerierter Exzitonen in diesen Materialien. Entsprechende Messungen des zeitaufgelösten spinabhängigen Transports erlauben ein besseres Verständnis der Rekombination von Polaronen in Polymer/Fulleren-Heterostrukturen, auch im Hinblick auf...     »