User: Guest  Login
Original title:
Individual Student Learning Dispositions – Teacher and Student Perspectives on Incoherences and Their Development
Translated title:
Individuelle Schülerlerndispositionen – Lehrer- und Schülerperspektiven auf Inkohärenzen und ihre Entwicklung
Author:
Huber, Sina Anna
Year:
2017
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät TUM School of Education
Advisor:
Seidel, Christina (Prof. Dr.)
Referee:
Seidel, Christina (Prof. Dr.); Reiss, Kristina (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
EDU Erziehungswissenschaften
TUM classification:
EDU 640d
Abstract:
This dissertation investigated student and teacher perspectives on individual differences in students’ learning dispositions. Via innovative person-centered methodology, it uncovered high within-student characteristics diversity and frequent incoherences based on student assessments, which teachers did not perceive accordingly. Students with incoherent dispositions, like self-underestimating students, developed substantially differently over a school year – connected to differences in students’...     »
Translated abstract:
Die Dissertation untersuchte Schüler- und Lehrerperspektiven auf individuelle Unterschiede in Schülerlerndispositionen. Mithilfe innovativer personenzentrierter Methodik deckte sie hohe Merkmalsvielfalt und die Häufigkeit von Inkohärenzen innerhalb der Dispositionen auf, die Lehrkräfte nicht entsprechend wahrnahmen. Für inkohärente Dispositionen (z.B. sich selbst unterschätzende Schüler) zeigten sich deutlich unterschiedliche Entwicklungspfade über ein Schuljahr hinweg – verbunden mit unterschie...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1356687
Date of submission:
19.04.2017
Oral examination:
07.07.2017
File size:
1982606 bytes
Pages:
169
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20170707-1356687-1-6
Last change:
14.11.2017
 BibTeX