Synthesis and Mechanisms of Formation of Bulk and Supported Tungsten Carbides
Synthese und Mechanismen der Bildung von reinen und getragenen Wolframcarbiden
Wang, Chengyang
Fakultät für Chemie
Köhler, Klaus (Prof. Dr.)
Köhler, Klaus (Prof. Dr.); Lerf, Anton (Prof. Dr.)
CHE Chemie
CHE 300d
The mechanism and the kinetics of the formation of tungsten carbides (WC, W2C) have been investigated. The synthesis of bulk pure-phase WC and WC nanoparticles supported on oxides and carbons was optimized. Reaction time, temperature, and tungsten loading are decisive parameters. Structural characterization was carried out by X-ray diffraction, N2 adsorption, thermal analysis, and electron microscopy. Different reaction mechanisms and kinetic parameters were identified for the formation of bulk...     »
Der Mechanismus und die Kinetik der Bildung von Wolframcarbiden (WC, W2C) wurde untersucht und die Synthese von phasenreinem WC-Feststoff und WC-Nanopartikeln getragen auf Oxiden und Kohlenstoffmaterialien optimiert. Reaktionsdauer, Temperatur und Wolframbeladung sind entscheidende Parameter. Strukturelle Charakterisierung erfolgte mittels Röntgenbeugung, N2-Adsorption, Thermoanalyse und Elektronenmikroskopie. Unterschiedliche Reaktionsmechanismen und kinetische Parameter wurden für reines und g...     »