Photoreforming of oxygenates on noble metal decorated semiconductors
Photoreformierung von Oxygenaten auf Edelmetall-modifizierten Halbleitern
Sanwald, Kai Erik
Fakultät für Chemie
Lercher, Johannes A. (Prof. Dr.)
Lercher, Johannes A. (Prof. Dr.); Heiz, Ulrich K. (Prof. Dr.); Behm, Ralf J. (Prof. Dr.)
CHE Chemie; CIT Chemie-Ingenieurwesen, Technische Chemie, Biotechnologie
Photocatalysis, H2 production, TiO2, glycerol, glucose, water splitting, hole transfer, oxidation mechanism
Photokatalyse, H2-Produktion, TiO2, Glycerin, Glucose, Wasserspaltung, Lochtransfer, Oxidationsmechanismus
CHE 167d; CIT 325d
Photoreforming allows for coupled H2-generation and purification of wastewater by oxidation of polyalcohols to CO2. Selectivities between C-C cleavage and oxidation to carbonyl groups in polyols and sugar aldoses depend on molecular structure. Controlling pH for OH--induced hydrolysis or adjusting the contribution of overall water splitting to the generation of oxidation equivalents are effective strategies to overcome kinetic constraints and tune selectivities towards efficient mineralization.
Photoreformierung von Polyalkoholen ermöglicht eine gekoppelte H2-Erzeugung und Abwasserreinigung durch Oxidation zu CO2. Die Selektivitäten zwischen C-C Spaltung und Oxidation zu Carbonylgruppen für Polyole und Aldosen sind abhängig von der Molekularstruktur. pH-Steuerung von OH--Hydrolyse oder die Anpassung des Beitrags der Wasserspaltung zur Erzeugung von Oxidationsäquivalenten sind effektive Strategien, um kinetische Hemmnisse der Mineralisierung zu überwinden.
14.03.2017
18.07.2017