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Original title:
Modellierung begrifflichen Wissens als Grundlage mathematischer Argumentation am Übergang vom sekundären in den tertiären Bildungsbereich
Translated title:
Modeling conceptual knowledge as a prerequisite for mathematical argumentation at the secondary-tertiary transition
Author:
Nagel, Kathrin
Year:
2017
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät TUM School of Education
Advisor:
Reiss, Kristina (Prof. Dr.)
Referee:
Reiss, Kristina (Prof. Dr.); Ufer, Stefan (Prof. Dr.)
Language:
de
Subject group:
EDU Erziehungswissenschaften; MAT Mathematik
Keywords:
Übergang Schule-Hochschule, mathematisches Argumentieren, begriffliches Wissen
Translated keywords:
secondary-tertiary transition, mathematical argumentation, conceptual knowledge
TUM classification:
EDU 730d
Abstract:
Für viele Studierende ist der Eintritt in das Mathematikstudium an der Universität oder Hochschule eine Herausforderung. Hohe Abbruchquoten und Untersuchungen zu den Beweggründen des Abbruchs des Studiums oder des Wechsels des Studienfaches belegen eine Überforderung mit den universitären Inhalten in der Studieneingangsphase. Mathematisches Argumentieren zählt zu den Kernprozessen akademischer Mathematik und ist gleichzeitig eine sehr komplexe Tätigkeit. Daher ist es für viele Studierende mit er...     »
Translated abstract:
The transition from secondary school to university mathematics is a challenge for many students both in the German context and internationally. High dropout rates as well as students’ reasons for cancelling their studies or changing their subject indicate that many students are overstrained by the new situation and the more advanced learning content at the university level. Mathematical argumentation is one of the core processes of academic mathematics and, therefore, of particular importance fo...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1339023
Date of submission:
05.12.2016
Oral examination:
22.05.2017
File size:
3118075 bytes
Pages:
217
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20170522-1339023-1-6
Last change:
22.09.2017
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