Algebraic Decoding of Subspace and Rank-Metric Codes
Algebraische Decodierung von Untervektorraum und Rang-Metrik Codes
Bartz, Hannes
Fakultät für Elektrotechnik und Informationstechnik
Kramer, Gerhard (Prof. Dr.)
Kramer, Gerhard (Prof. Dr.); Silva, Danilo (Prof., Ph.D.)
ELT Elektrotechnik
ELT 500d
Multivariate interpolation- and syndrome-based decoding schemes for interleaved and folded variants of subspace and rank-metric codes are presented and analyzed. The proposed interpolation-based decoding schemes allow to efficiently correct errors beyond the unique decoding region. An improved syndrome decoding scheme for interleaved subspace codes is presented as well as an interpolation-based decoding scheme for folded Gabidulin codes that improves upon existing schemes for high code rates.
In dieser Arbeit werden multivariate interpolations- sowie syndrombasierte Decodierverfahren für interleaved und folded Varianten von Untervektorraum und Rang-Metrik Codes entworfen und untersucht. Die vorgestellten interpolationsbasierten Decodierverfahren können Fehler jenseits der eindeutigen Decodier Region effizient korrigieren. Es wird ein verbesserter Syndromdecoder für interleaved Untervektorraum Codes vorgestellt, sowie ein Interpolationsdecoder für folded Gabidulin Codes, welcher mehr...     »
Serie / Reihe:
Informationstechnik