Original title:
Constraining low-energy models of QCD from fundamental interactions
Translated title:
Bestimmung von Einschränkungen für Niederenergiemodelle der QCD basierend auf den fundamentalen Wechselwirkungen
Author:
Springer, Paul
Faculty/School:
Fakultät für Physik
Advisor:
Kaiser, Norbert (Prof. Dr.)
Referee:
Kaiser, Norbert (Prof. Dr.); Braun, Jens (Prof. Dr.)
Subject group:
PHY Physik
Keywords:
QCD, phase transitions, models, FRG, chiral symmetry breaking, confinement
Translated keywords:
QCD, Phasenübergänge, Modelle, FRG, chirale Symmetriebrechung, Confinement
TUM classification:
PHY 400d
In this work we investigate the phase transitions in QCD at finite chemical potential. We analyze the fixed-point structure of 4-fermion interactions in 2-flavor QCD and show that there appears to be a mechanism which dynamically locks the chiral phase transition to the deconfinement phase transition. Further, we propose to apply non-perturbative FRG methods to QCD in order to determine constraints on the parameters used in low-energy QCD models. The presented approach can be used to improve the...     »
In dieser Arbeit untersuchen wir die Phasenübergänge in QCD beim endlichen chemischen Potential. Wir analysieren die Fixpunktstruktur von 4-Fermionen-Wechselwirkung in 2-Flavor QCD und beschreiben einen dynamischen Mechanismus, der den chiralen Phasenübergang erzwingt, falls das Farbconfinement realisiert ist. Außerdem präsentieren wir eine Methode zur Einschätzung von Parametern der Niederenergiemodellen der QCD. Diese Methode basiert auf der nichtperturbativen funktionalen Renormierungsgruppe...     »
Date of submission:
09.11.2016