Scattering and Generation of Acoustic and Entropy Waves across Moving and Fixed Heat Sources
Streuung und Erzeugung von Schall- und Entropiewellen an bewegeten und ruhenden Wärmequellen
Strobio Chen, Lin
Fakultät für Maschinenwesen
Polifke, Wolfgang (Prof., Ph.D.)
Polifke, Wolfgang (Prof., Ph.D.); Heckl, Maria (Prof., Ph.D.)
CIT Chemie-Ingenieurwesen, Technische Chemie, Biotechnologie; MAS Maschinenbau; MTA Technische Mechanik, Technische Thermodynamik, Technische Akustik
Thermoacoustic, combustion, entropy, heat exchanger
MTA 600d; CIT 280d
Thermoacoustic instabilities are a critical problem in the development of lean premixed combustion systems. Coupling between acoustic perturbation, unsteady heat release rate and temperature inhomogeneities may lead to instabilities, which are detrimental for combustor lifespan and cycle operability. This work focuses on the 1-D network model approach, which is proved to correctly predict the unstable acoustic modes of complex combustion systems. The thesis first focuses on the analytical...     »