Original title:
Faculty/School:
Fakultät für Physik
Advisor:
Hugenschmidt, Christoph Pascal (Priv.-Doz. Dr.)
Referee:
Hugenschmidt, Christoph Pascal (Priv.-Doz. Dr.); Gross, Rudolf (Prof. Dr.); Felser, Claudia (Prof. Dr.)
Subject group:
PHY Physik; WER Werkstoffwissenschaften
Keywords:
Heusler, positron, ACAR, solid state phyiscs
Translated keywords:
Heusler, Positron, ACAR, Festkörperphysik
TUM classification:
PHY 600d; WER 000d; PHY 480d
This thesis focuses on the investigation of the electronic structure and the Fermi surface (FS) of copper, iron, vanadium and Cu₂MnAl. To this end the data acquisition for the new angular correlation of electron positron annihilation radiation (ACAR) spectrometer at the Technical University of Munich (TUM) was designed and new approaches for data evaluation were developed including a novel algorithm to reconstruct 3D electron-positron momentum densities from projections. Using the new toolkit th...     »
Diese Arbeit widmet sich der Untersuchung der elektronischen Struktur und der Fermi-Fläche von Kupfer, Eisen, Vanadium und Cu₂MnAl. Zu diesem Zweck wurde für das neue Spektrometer zur Messung der Winkelkorrelation der Annihilationsstrahlung von Elektronen-Positronen-Paaren (ACAR) an der Technischen Universität München die Datenaufnahme entworfen und Methoden zur Datenverarbeitung inklusive eines neuartigen Algorithmus zur Rekonstruktion von dreidimensionalen Elektron-Positron-Impulsdichten aus i...     »
Date of submission:
21.09.2016