User: Guest  Login
Amtmann, Stefan
Title:
Statistical Tools for Fraud Detection in Hedge Fund Returns
In this Master’s Thesis, we address the issue of how to measure the risk of fraud in hedge funds. Using hedge fund data that is available to potential investors - return time series reported to hedge fund databases - we derive tools to assess the respective hedge fund’s fraud risk. These tools will be motivated by fraud cases and fraud-related patterns and are then derived by means of statistical methods and the framework of hypothesis tests. In addition, we will provide efficient R implementat...     »
Translated abstract:
Diese Masterarbeit beschäftigt sich damit, wie man das Betrugsrisiko von Hedgefonds messen kann. Als Daten benutzen wir die für potentielle Investoren zugänglichen Zeitreihen von Renditen, welche von Hedgefonds an diverse Hedgefond-Datenbanken geliefert werden. Auf Basis dieser Daten leiten wir Instrumente ab, welche das jeweilige Betrugsrisiko für einen Hedgefond beurteilen. Als Motivation für diese Instrumente dienen bekannte Betrugsfälle und mit Betrug in Zusammenhang stehende Muster in den...     »
Supervisor:
Prof. Dr. Matthias Scherer