Masterarbeit
Nicole Barthel
Titel:
Multivariate Survival Analysis using Vine-Copulas
In many applications, such as medicine, biology or actuarial science, the primary interest lies in the time until a certain event occurs. One typical feature of survival data is that the study population is only followed up over a finite time frame. Therefore, the event of interest may not be observed for all individuals, and we have to deal with so-called fixed right-censored data. Further, it might be convenient to consider only individuals that have not experienced the event of interest prior...     »
übersetzter Abstract:
In zahlreichen Anwendungsbereichen wie Medizin, Biologie oder den Aktuarswissenschaften besteht besonderes Interesse darin, Aussagen über die Dauer zu treffen, bis ein bestimmtes Ereignis eintritt. Charakteristisch für Survival Daten ist es, dass das Ereignis im Rahmen einer zeitlich begrenzten Studie nicht für alle Teilnehmer beobachtet wird, sodass unvollständige Daten vorliegen. Auch ist es gängig, sich auf Teilnehmer zu beschränken, die das Ereignis nicht bereits vor einem zuvor festgelegten...     »
MAT Mathematik
DDC: