User: Guest  Login
Portfolio Optimierung unter konvexen Beschränkungen
Translated subtitle:
A Solvency II Case Study
The global financial crisis of 2008/09 has let supervisory bodies around the world to establish increasingly complex regulatory regimes. The European Solvency II directive, which mandates a comprehensive risk management scheme for European (re)insurance undertakings, has emerged as one of the most prominent examples of such intentions. Solvency II, or more specifically its concept of Solvency Capital Requirements, imposes strict regulatory constraints on a (re)insurer's asset allocation strategy...     »
Translated abstract:
Die globale Finanzkrise von 2008/09 hat weltweit Regulierungs- und Aufsichtsbehörden dazu motiviert, zunehmend strengere und komplexere Regelwerke zur Stabilisierung des Finanzsystems durchzusetzen. Die europäische Solvency II Direktive, welche ein anspruchsvolles Rahmenwerk für das Risikomanagement europäischer (Rück-)Versicherer festlegt, ist ein prominentes Beispiel solcher Bestrebungen. Solvency II etabliert das Konzept von sogenannten Solvency Capital Requirements, welche (Rück-)Versicherer...     »
Supervisor:
Prof. Dr. Rudi Zagst
Advisor:
Markus Wahl
Date of acceptation:
01.06.2015
Year:
Notes:
Diese Masterarbeit entstand im Rahmen des Elitenetzwerkstudiengangs Finanz- und Informationsmanagement (FIM).
University: