Original title:
Local and Global Consistency Measures in Intensity-based Medical Image Registration
Translated title:
Lokale und globale Konsistenzmaßnahmen in der Intensity-basierten medizinischen Bildregistrierung
Author:
Yigitsoy, Mehmet
Faculty/School:
Fakultät für Informatik
Advisor:
Navab, Nassir (Prof. Dr.)
Referee:
Navab, Nassir (Prof. Dr.); Hornegger, Joachim (Prof. Dr.)
Subject group:
DAT Datenverarbeitung, Informatik; MED Medizin
Keywords:
Medical Image Registration, Structural Consistency, Field-of-view Extension, Mosaicing, Stitching
Translated keywords:
Bildregistrierung, Strukturkonsistenz, Sichtfeld-Erweiterung, Mosaikierung
TUM classification:
MED 230d; DAT 760d
This thesis investigates local and global structural consistency measures to be used as regularization constraints in intensity-based registration of partial images for field-of-view extension. The proposed measures are employed in cases where the overlap size is small or the amount of shared information is insufficient. We show how the introduced regularization strategies can be effectively used for a consistent registration of partial observations of a scene in several medical applications inc...     »
Diese Arbeit untersucht lokale und globale Strukturkonsistenz Maßnahmen zur Regularisierung als Einschränkungen in der Intensität-basierte Registrierung von Teilbildern für Sichtfeld-Erweiterung verwendet werden. Die vorgeschlagenen Maßnahmen werden in Fällen eingesetzt werden, wo die Überlappung klein ist oder die Höhe der gemeinsamen Information nicht ausreichend ist. Wir zeigen, wie diese Regularisierung Strategien effektiv für eine konsistente Registrierung von Teilbeobachtungen einer Szene...     »
Date of submission:
28.10.2014