Thermal effects in laser-heated freestanding permalloy and multiferroic hybrid structures forming magnonic grating couplers and prototype spin wave multiplexers
Thermische Effekte in lasergeheiztem, freitragenden Permalloy und multiferroische Hybridstrukturen als magnonische Gitterkoppler und Prototypen eines Spinwellenmultiplexers
Brandl, Florian
Fakultät für Physik
Grundler, Dirk (Prof. Dr.)
Grundler, Dirk (Prof. Dr.); Brandt, Martin S. (Prof. Dr.)
PHY Physik
Magnetism, thermal effects, multiferroics
Magnetismus, Thermische Effekte, Multiferroik
Thermal effects in freestanding ferromagnets have been studied. The necessary preparation technique and a laser-based heating setup have been developed. The anisotropic magnetoresistance and the conventional Seebeck effect as well as the anomalous Nernst effect have been found. Large in-plane temperature gradients have been realized. In a second part spin waves in multiferroic hybridstructures providing a magnonic crystal have been investigated. Besides large spin wave group velocities, the magn...     »