Integrated software support for quantitative models in the domain of Enterprise Architecture Management
Integrierte Softwareunterstützung für quantitative Modelle in der Domäne des Unternehmensarchitekturmanagements
Monahov, Ivan
Fakultät für Informatik
Matthes, Florian (Prof. Dr.)
Matthes, Florian (Prof. Dr.); Pretschner, Alexander (Prof. Dr.)
DAT Datenverarbeitung, Informatik
architecture management, metric, performance indicator, kpi, method, software support
Unternehmensarchitekturmanagement, Metrik, Kennzahl, KPI, Methode, Softwareunterstützungenterprise
In this thesis, we present a holistic and software supported life-cycle management method for quantitative models in the domain of Enterprise Architecture (EA) management. This solution allows organizations with established EA management functions to define, implement, and manage organization-specific metrics, aligned with the demand of the involved stakeholders and based on best-practices in the domain. An integrated software solution empowers enterprise architects to manage both – qualitative...     »