Masterarbeit
Real Options in Strategic Management
Translated title:
Realoptionen im strategischen Management
This thesis gives a comprehensive and objective overview of the burgeoning field of real options in strategic management (ROSM). We systematically classify 119 publications on real options in leading journals of strategic management since 2000 with regards to their topic and applied concepts and methodology. Our quantitative approach complements the existent qualitative surveys by providing structural maps of the relevant authors and papers. For this purpose, we apply citation and network analys...     »
Die vorliegende Arbeit gibt einen umfassenden und objektiven Überblick über das wachsende Forschungsgebiet von Realoptionen im strategischen Management. 119 akademische Veröffentlichungen über Realoptionen in führenden Zeitschriften des strategischen Managements seit 2000 werden systematisch hinsichtlich ihres Themas und der angewandten Konzepte und Methoden klassifiziert. Dieser quantitative Ansatz komplementiert die vorhandenen qualitativen Literaturanalysen durch Strukturübersichten der relev...     »
Advisor:
Prof. Carol Alexander
Referee:
Prof. Carol Alexander
Date of acceptation:
15.09.2014
Notes:
Diese Masterarbeit entstand im Rahmen des Elitenetzwerkstudiengangs Finanz- und Informationsmanagement (FIM).
University:
TUM Institution: