User: Guest  Login
Faculty/School:
Fakultät für Maschinenwesen
Advisor:
Adams, Nikolaus A. (Prof. Dr.)
Referee:
Adams, Nikolaus A. (Prof. Dr.); Tsubokura, Makoto (Prof. Dr.)
Language:
Subject group:
MAS Maschinenbau; VER Technik der Verkehrsmittel
Keywords:
cooling, automotive aerodynamics, DrivAer, electric vehicle, vehicle model, BEV
Translated keywords:
Fahrzeugaerodynamik, DrivAer, Elektrofahrzeug, Fahrzeugmodell, BEV
This work studies the aerodynamic characteristics of battery electric vehicles based on a new generic vehicle model – the DrivAer model. For the investigated configuration, with both the power electronics and the battery placed in the rear of the vehicle, the cooling requirements are experimentally and numerically analysed. Finally, the work concludes with recommendations for an optimal cooling system design for battery electric vehicles.
Translated abstract:
Diese Arbeit untersucht die aerodynamischen Eigenschaften von Elektrofahrzeugen am Beispiel eines neu entwickelten, generischen Fahrzeugmodells – des DrivAer Modells. Für die betrachte Konfiguration, bei der sowohl die Leistungselektronik als auch die Batterie im Heck des Fahrzeuges platziert sind, werden die Kühlanforderungen numerisch und experimentell analysiert. Die Arbeit schließt mit Empfehlungen für ein optimales Design des Kühlssystems von Elektrofahrzeugen.
ISBN:
978-3-8439-1765-0