User: Guest  Login
Abhängigkeitsmodellierung mithilfe von Kopulas für Versicherungsrisiken
Translated title:
Dependence Modelling with Copulas for Insurance Risks
Die Abhängigkeitsmodellierung für die Risiken eines Versicherungsportfolios spielt eine wesentliche Rolle in der Wirtschaft, da sie in direkter Verbindung zur Reservenkalkulation steht. Ein gut passendes Modell bietet einen sinnvollen überblick über die Schäden in der Zukunft und erhöht deshalb die Konkurrenzfähigkeit eines Versicherungsunternehmens. In dieser Masterarbeit werden wir zuerst einen Überblick über die Methodik für die Bestimmung der Schadenrückstellungen und die Grundkenntnisse für...     »
Translated abstract:
Dependence modelling for risks of insurance portfolios plays an essential role in the industry as it directly relates to the reserve calculation. A well-established dependence model will provide more reasonable view for the future losses and thus increase the competitiveness of an insurance company. In this master thesis we will firstly give an overview of the traditional claims reserving methodology and copula basics. Then we will apply a new method to estimate the possible range of insurance l...     »
Advisor:
Prof. Dr. Matthias Scherer