User: Guest  Login
Original title:
A Study of Resource Allocation Methods in Virtualized Enterprise Data Centres
Translated title:
Eine Studie über Methoden zur Ressourcenallokation in geschäftlichen genutzten, virtualisierten Rechenzentren
Author:
Stage, Alexander
Year:
Document type:
Faculty/School:
Fakultät für Informatik
Advisor:
Bichler, Martin (Prof. Dr.)
Referee:
Bichler, Martin (Prof. Dr.); Jacobsen, Arno (Prof. Dr.); Setzer, Thomas (Prof. Dr.)
Language:
Subject group:
DAT Datenverarbeitung, Informatik
Keywords:
Virtualisierung, Rechenzentrum, Ressourcenallokation, Arbeitslastmanagement
Translated keywords:
Virtualization, Data centre, Resource allocation, Workload management
Controlled terms:
Virtualisierung; Ressourcenallokation
TUM classification:
DAT 060d; DAT 200d
Enterprise information systems are operated in shared infrastructures enabled by server virtualization. While a plethora of methods have been proposed for shared infrastructure management, a performance comparison of the methods does not exist. By exercising a large set of experiments, we show that static consolidation in combination with overbooking is preferable over reactive and dynamic workload management.
Translated abstract:
Betriebliche Anwendungen werden in virtualisierten Rechenzentren auf geteilten Infrastrukturen betrieben. Obwohl eine Vielzahl von Verwaltungsmechanismen für diese Infrastrukturen existieren, ist nicht bekannt, ob dynamische oder statische Ansätze Effizienzvorteile bieten. Die Arbeit zeigt anhand einer Vielzahl von Experimenten in einem realen Rechenzentrum, dass statische Konsolidierung in Kombination mit Überbuchung reaktiven und dynamischen Verfahren vorzuziehen ist.
Date of submission:
14.05.2013