Impact of Flavor and Higgs Physics on Theories Beyond the Standard Model
Auswirkungen der Flavor- und Higgs-Physik auf Theorien jenseits des Standardmodells
Casagrande, Sandro
Fakultät für Physik
Gorbahn, Martin (Dr.)
Gorbahn, Martin (Dr.); Ibarra, Alejandro (Prof. Dr.)
PHY Physik
Elementary Particle Physics, Phenomenology, Perturbative Unitarity, Littlest Higgs Model, Randall-Sundrum Model, Flavor Physics, Higgs Physics
Elementarteilchenphysik, Phänomenologie, Perturbative Unitarität, Littlest Higgs Modell, Randall-Sundrum Modell, Flavor-Physik, Higgs-Physik
Quantum effects of physics beyond the Standard Model receive strong indirect constraints from precisely measured collider observables. In the conceptual part of this thesis, we apply the generic relations between particle interactions in perturbatively unitary theories to calculate one-loop amplitudes for flavor physics. We provide template results applicable for any model of this class. We also investigate example models that are partly and such that are not perturbatively unitary: the Littlest...     »