Original title:
Development and Characterization of Micro-Pattern Gas Detectors for Intense Beams of Hadrons
Translated title:
Entwicklung und Charakterisierung von Micro-Pattern-Detektoren für den Betrieb mit einem Hadronenstrahl hoher Intensität
Author:
Vandenbroucke, Maxence
Faculty/School:
Fakultät für Physik
Advisor:
Ketzer, Bernhard (Dr.); Neyret, Damien (Dr.)
Referee:
Dalla Torre, Silvia (Dr.); Riegler, Werner (Dr.); Henning, Walter (Prof. Dr.); Paul, Stephan (Prof. Dr.)
Subject group:
PHY Physik
Keywords:
Teilchendetektoren, Micro-Pattern Gas Detectors, Zeitprojektionskammer, Hadron- physik, GEM, Micromegas, Front-End-Elektronik
Translated keywords:
Particle Detectors, Micro-Pattern Gas Detectors, Time Projection Chamber, Hadron Physics, GEM, Micromegas, Front-End Electronics
This thesis work is dedicated to the design, development and characterization of Micro-Pattern Gas Detectors. The performances of a Time Projection Chamber (TPC) equipped with a triple Gas Elec- tron Multiplier (GEM) amplification structure are reported. The intrinsic ion backflow suppression of GEM foils drastically reduces the space charge produced by wire readout in traditional TPC. The GEM solution allows the operation of a TPC at much higher event rate. The second part of this thesis descri...     »
Diese Arbeit beschäftigt sich mit Entwurf, Entwicklung und Charakterisierung auf mikroskopisch kleinen Strukturen basierender Gasdetektoren (Micro-Pattern Gas Detectors). Zuerst werden die Eigenschaften einer durch Gas-Electron-Multipliers (GEMs) verstärkten Zeitprojektionskammer be- schrieben. Die intrinsische Unterdrückung des Ionenrückflusses aus der Verstärkungsebene in das Driftvolumen reduziert die Auswirkungen von “Space Charge” verglichen mit der üblicherweise be- nutzen Vieldrahttechnol...     »
Date of submission:
06.06.2012