Original title:
Faculty/School:
Fakultät für Maschinenwesen
Advisor:
Lindemann, Udo (Prof. Dr.)
Referee:
Lindemann, Udo (Prof. Dr.); De Weck, Olivier L. (Prof., PhD)
Subject group:
MAS Maschinenbau
Keywords:
Hybrid Vehicle, Vehicle Architecture, Lifecycle Costs
Translated keywords:
Fahrzeugarchitekturen, Lebenszykluskosten, Hybridfahrzeuge
Today’s automotive market is facing a new age of architectural competition where the dominance of the internal combustion engine car is being challenged for the first time in over a century. Two key focus areas are presented in this work. The first is a thorough understanding of vehicle architecture, using a novel application of matrix based working methodologies. The second considers the importance of assessing future lifecycle costs within the early phases of product planning. This work c...     »
Der heutige Automobilmarkt steht an der Schwelle einer neuen Ära architektonischen Wettbewerbs, wo die Vorherrschaft des Verbrennungsmotors das erste Mal in einem Jahrhundert in Frage gestellt wird. In dieser Arbeit werden zwei Hauptbereiche vorgestellt. Der erste betrifft das genaue Verständnis von Fahrzeugarchitektur, indem eine neuartige Anwendung einer Matrix-basierten Arbeitsmethode verwendet wird. Der zweite Bereich bezieht sich darauf, die zukünftigen Lebenszykluskosten bereits in der Frü...     »
Series:
Reihe Produktentwicklung München